-->

Wednesday, August 15, 2018

Majlis Pelancaran Bulan Kemerdekaan 2018 "Semarak Merdeka" : SAYANGI MALAYSIAKU Peringkat Sekolah



Banner Majlis Pelancaran Bulan Kemerdekaan 2018.
Bertemakan Jalur Gemilang, pengacara majlis Cikgu Nuraini Hayati bersama Cikgu Muhd. Fadlizan. Maniss..
Bacaan Doa Oleh Ustaz Mohd. Khairudin.
Tetamu Jemputan, Tuan Haji Husin Bin Haji Mahbeb, Pegawai Waren 2 Bersara Unit Komando (Gerak Khas) Bersama Isteri.
Ucapan Alu-Aluan Oleh Cikgu Azman Bin Ahmad, Guru Besar SKS & Bercerita Mengenai Semangat Kemerdekaan.
Tuan Haji Husin Bercerita Mengenai Sejarah Diri Beliau, Bagaimana Beliau Memasuki Askar Diraja, Tempat Bertugas & Zaman Komunis Serta Kecederaan Yang Beliau Alami.
Beliau Memperlihatkan Kesan Kecederaan Yang Dialamimya Sewaktu Menentang Komunis Yang Mana Jari-Jari Kaki Beliau Putus Akibat Terkena Jerangkap Samar Musuh.
Beliau Juga Bercerita Bagaimana Beliau Dianugerahkan Beberapa Pingat Kebesaran Sempena Mengenang Jasa & Bakti Sewaktu Menjadi Pejuang Negara.
Majlis Perasmian Bulan Kemerdekaan 2018.
Gimik Pelancaran Bulan Kemerdekaan Seperti Pergerakan Masuk Membawa Jalur Gemilang Menaiki Roller Blade , Nyanyian Bahtera Merdeka Oleh Adik Alya Batrisya Binti Adzli & Lakonan Tugu Kemerdekaan Malaysia.

Nyanyian Lagu Jalur Gemilang & 31 Ogos 1957.


Suasana Guru & Murid Semasa Majlis Bulan Kemerdekaan 2018 SKS.

Tahniah Diucapkan Kepada Semua Warga & Murid- Murid SKS Yang Sama-Sama Memeriahkan  Sambutan Bulan Kemerdekaan Peringkat Sekolah 2018. Terima Kasih Juga Kepada Tetamu Jemputan, Tuan Haji Husin Bin Haji Mahbeb & Isteri Kerana Sudi Berkongsi Pengalaman Yang Cukup Bermakna Dalam Menghayati Sirah Kemerdekaan Negara. 

Doa Bacaan Surah Al Fatihah Kepada Semua Pejuang Negara Yang Masih Hidup Atau Yang Telah Gugur Di Medan Perang. Kalian lah WIRA Kami....

2 comments:

  1. Tahniah kepada seluruh warga SKS yang telah menjayakan Pelancaran Bulan Kemerdekaan 2018. Sungguh ceria dan penuh warna warni. Syabas juga kepada Hasri yang berjaya merakamkan momen-momen indah sepanjang aktiviti berlangsung.Nostalgia yang akan dikenang sepanjang hayat. Sedihnya .... buat pertama kali saya tiada ketika ini.

    ReplyDelete